Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Arnoud en Efrath - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Arnoud en Efrath - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Efrath

Blijf op de hoogte en volg Arnoud en Efrath

11 Oktober 2013 | Nederland, Utrecht

Onze reis begint hier, in Nederland. Sinds deze week weten Arnoud en ik dat we allebei zijn geaccepteerd voor een 'placement' in de Filippijnen! Als vakdeskundigen gaan we in het land van halo-halo (http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo-halo) werken aan het verkleinen van risico´s bij natuurrampen.

De afgelopen tijd hebben we trainingen gevolgd, veel informatie over het werk van VSO gelezen, onze CV´s geactualiseerd, motivaties geschreven en veel andere vakdeskundigen ontmoet.

Maar ons eigen VSO-avontuur is nu pas echt begonnen.

De periode van praktische voorbereidingen is aangebroken. We moeten een huurder vinden voor ons appartement, een medische keuring ondergaan, een laatste training volgen, verzekeringen regelen en fondsen werven. De mind maps op onze koelkastdeur herinneren ons aan alles wat moet gebeuren, vóór we eind november in het vliegtuig stappen.

Het is niet alleen de enorme actielijst, maar vooral het gevoel van binnen dat mij verzekerd dat een hele nieuwe ervaring op komst is. Beiden hopen we in de Filippijnen onze nuttige bijdrage te kunnen leveren aan een beter leven voor de arme bevolkingsgroepen.

• 12 Oktober 2013 - 13:49

Desiree Spronk:

Fantastisch guys, heel veel succes met de voorbereidingen!

• 19 Oktober 2013 - 22:05

Marieke De Vries:

Kriebels in je buik? Bij mij ook. Ik hoop dat jullie, even als ik in 2008, een geweldige tijd tegemoet gaan, werkend voor VSO in t buitenland en het gevoel gaat hebben dat je werkelijk een steentje bij kan dragen.

• 10 Mei 2014 - 23:11

Wim Eijnthoven:

Hebben al wat foto,s van Manilla gezien.Vooral die van de electrische leidingen daar vond ik fascinerend.
    Marjan en ondergetekende zullen jullie blijven volgen.

Wij hopen dat jullie daar iets voor de bevolking kunnen betekenen.

Zondag 11 mei hopen we Andre en Geppie hier te ontmoeten voor de verjaardag van Marjan.

Stuur voor zekerheid nog even de site waar we jullie kunnen volgen.

Hartelinke groet van Marjan en Wim.

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Arnoud en Efrath

Binnenkort gaan wij samen op nieuw avontuur. We gaan voor een klein jaar in de Filippijnen werken via de organisatie VSO. VSO is een internationale ontwikkelingsorganisatie die vakdeskundigen uitzendt, op aanvraag van lokale organisaties om via kennisuitwisseling armoede te bestrijden. Efrath zal als beleidsadviseur gaan werken aan disaster risk reduction. Arnoud zal op technisch en management niveau meewerken aan een project voor informatieverschaffing voor, tijdens en na een ramp. Via deze blog houden we je op de hoogte over ons werk en onze belevenissen in de Filippijnen!

Actief sinds 11 Okt. 2013